Resepi Biskut Sarang Semut Paling Sedap

Satu evergreen lebih biskut yang tidak reput dek hujan tak habis-habis dek dan haba. Beliau berkata rakyat sekali-biskut pertama. Lama tersebut NAK lagu lah kan men. Sebagai biskut ini popular sekitar ACP ACP darjah 5 atau 6 darjah jadi. waaahhhh… lama masa lagu lah tu dik… sekarang umur akak dah pun nak masukkan 5 siri…

Biskut ni dia dalam majalah itu jika tidak silap. Dalam internet hari-yang lama No. pertama. Jadi semua biskut koleksi yang diambil dari majalah, Surat khabar, radio dan corong peket tepung atau kotak cornflakes.

Atas bbiskut sarang semut azlita ni lah TU. times. sehingga setiap rumah akan pasti tidak mahu terlepas biskut ini pergi terus ke hadir dalam tiub tersebut. Jika pergi beraya pasti membuka semua kek tertutup tiub semata-mata nak lihat biskut semut ni…
Versi berbeza kemudian menjadi ikutan tersebut. Ada yang meletakkan Brown menjelaskan sebagai hiasan yang dikatakan menjadi versi asal. Kemudian datang juga dengan yang sungguh menggoda manik, Terdapat sebuah sow gula warna-warnai dan pelbagai lagi lah. mengikut kreativiti dan rasa. Apa yang penting ia telah menjadi kegemaran kanak-kanak.

resepi biskut sarang semut sedap

resepi biskut sarang semut sedap

Kenapa nama semut…? Itulah bagaimana orang-orang yang digunakan untuk ia boleh digunakan untuk menjadi… Jika nama. Nama berdasarkan peristiwa-peristiwa yang rupa dan bentuk. Jika orang-orang sekarang… Mula mengambil nama filem… nama retis. kadang-kadang tidak dibalak dek akal dengan daging biskut tersebut.
Mak kata ACP… bentuk pelbagai biskut tu Ant… dan brown rice juga menggambarkan semut tu lah… oooo… oooo bunyi panjang… Nya tu kan…

Bahan-bahan biskut sarang semut sukatan cawan rangup semut lazat:

  • 1 buku Buttercup (250 g)
  • 1 1/4 cawan gula caster
  • 1 cawan tepung naik semata-mata
  • 2 1/2 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan tepung jagung
  • 1 cawan Kastard tepung
  • 1/2 sudu teh serbuk penaik
  • 1 sudu teh Esen Vanilla
  • 1 biji benih telur
  • Coklat

Cara resepi resepi biskut sarang semut mat gebu :

  • pada buttercup dan gula caster sehingga agak membengkak sedikit.
  • kacau telur dan esen vanilla kemudian bunga lagi sehingga jam 5 pagi dan sebati.
  • Masukkan semua jenis tepung dan serbuk penaik. Sebati lagi sehingga jam. Pada perlahan-lahan. Meninggalkan sedikit tepung gandum untuk memasukkan yang terakhir sekali sambil uli dengan tangan, supaya kita boleh kurangkan apabila adunan jadi doh.
  • Pastikan ia menjadi doh jika kita pegang, jika bangkai, masukkan lagi tepung sedikit demi sedikit dan knead lagi sehingga doh tidak Lekit jadi tangan.
  • adunan yang menggunakan sagat timun Sagat. Sagat sikit-sikit kalau-kalau tidak tertekan dan dilampirkan.
  • masukkan ke dalam beras choclate cawan dan boleh di atasnya.
  • Susunkan dalam kuali penaik dan Bakar pada suhu 180 selama 10-15 minit.


Baca Juga : Resepi Biskut Suji

Pencarian resepi terkini:

  • biskut sarang semut milo
  • kuih sarang semut sabah
  • resepi biskut sarang semut mat gebu
  • biskut sarang semut azlina ina
  • resepi biskut sarang semut azlina ina
  • resepi biskut sarang semut azie kitchen
  • resepi sarang semut iban
  • kuih sarang semut iban
  • biskut sarang semut sarawak
  • resepi kuih sarang semut iban
Resepi Biskut Sarang Semut Paling Sedap | Syatama Ginola | 4.5