Resepi Biskut Aiskrim Mudah dan Cepat

Resepi Biskut AiskrimLebih ke dalam biskut Kingdom kat korang rumah? Kat saya rumah dah lama dah habis. Cipta sendiri habis dah, yang abang saya bagi pun dah habis. Tapi mood kerajaan yang masih ada, jom buat ‘ biskut lutut ‘ raya lagi. Masa biskut Aiskrim coklat ni juga. Aiskrim yang lazat resepi biskut rangup

resepi biskut aiskrim fancy

resepi biskut aiskrim fancy

Bahan-bahan resepi biskut aiskrim sukatan cawan ;
  • 1 buku Buttercup (250 g)
  • 1 cawan gula caster
  • 1 cawan tepung naik semata-mata
  • 3 cawan tepung gandum
  • 1 cawan tepung jagung
  • 1/2 sudu teh serbuk penaik
  • 1 sudu teh Esen Vanilla
  • 1 biji benih telur
  • Coklat kompaun/masakan
  • Beras coklat/Rainbow
Cara-cara resepi biskut aiskrim sedap ;
  1. pada buttercup dan gula caster untuk membengkak. Tetapi tidak kami sekembang lah nak buat kek tu tahu, musim bunga bunga je la kot.
  2. Masukkan telur dan vanilla, esen lagi sehingga kepanasan dan sebati.
  3. Masukkan tepung dan serbuk penaik. Sebati lagi sehingga jam. Pada perlahan-lahan. Meninggalkan sedikit tepung gandum untuk memasukkan yang terakhir sekali sambil uli dengan tangan, supaya kita boleh kurangkan apabila adunan jadi doh.
  4. Pastikan ia menjadi doh jika kita pegang, jika bangkai, masukkan lagi tepung sedikit demi sedikit dan knead lagi sehingga doh tidak Lekit jadi tangan.
  5. Leperkankan doh roller dan tekap menggunakan acuan berbentuk seperti aiskrim.
  6. Susunkan dalam kuali penaik dan Bakar pada suhu 180 selama 10-15 minit.
  7. sebatian hidangan coklat atau coklat marjerin menjadi cair di dalam Relau double.
  8. celup coklat di bahagian atas senarai biskut yang hanya jadi kering cepat.
  9. Tabur beras perang atau beras merah di atasnya manakala sukukata tersebut masih cair.
  10. Pastikan coklat adalah benar-benar kering sebelum ia dimasukkan ke dalam yang telap.
  11. Aiskrim yang lazat resepi biskut rangup
Nota: Buttercup adalah jenis marjerin yang Tambah mentega. Jika bajet lebih, preferably to 100% mentega. NAK guna marjerin sahaja boleh, hanya rasa biskut yang kurang manis. Ia juga boleh mencipta sendiri campuran mentega dan marjerin 200 g 50 g.

Baca Juga : Resepi Biskut Cheese

semoga berjaya!

Pencarian resepi terkini:

  • resepi biskut aiskrim sukatan cawan mudah
Resepi Biskut Aiskrim Mudah dan Cepat | Syatama Ginola | 4.5